Cartofi Wedges (la cuptor)

DSC_0004

O reţetă pe cât de simplă, pe atât de gustoasă – celebrii cartofi wedges! Dar, bineînţeles, gătiţi în mod sănătos. 🙂 Dacă sună bine, încearcă şi tu!

Ingrediente:

  • cartofi (noi sau vechi)
  • sare plus condimentele preferate
  • ulei de calitate (presat la rece)

Cum procedez:

Spăl cartofii bine cu un burete folosit pentru acest lucru, îi curăţ de eventuale imperfecţiuni, apoi îi tai în două pe lungime, apoi în felii potrivite pe lăţime (felii nu prea subţiri, nu prea groase). Dacă nu vă plac cu tot cu coajă, se pot curăţa. Eu de multe ori îi fac cu tot cu coajă, dacă sunt cartofi noi, mai ales.

Apoi, într-o tavă pun o foaie de copt, apoi pun cartofii tăiaţi. Peste cartofi încep să presar sare şi condimente după gust. De multe ori îi fac cu sare şi curry sau cu sare şi curry şi tarhon uscat sau cu cele menţionate deja plus cimbru uscat sau usturoi pudră sau… etc. Depinde cum am dispoziţie în ziua respectivă. 😀 De data aceasta am folosit sare, vegeta naturală Vito şi boia de ardei dulce. Vito adaug cam de fiecare dată.

După ce am presărat condimentele, stropesc cu puţin ulei (de obicei folosesc de măsline) – nu o baie de ulei, ci cât să se poată prindă condimentele de cartofi. Apoi amestec bine cartofii, astfel încât fiecare bucată să fie condimentată şi apoi îi aranjez în tavă – pentru a se rumeni uniform cartofii nu trebuie să fie suprapuşi!

După ce i-am aranjat, îi las la cuptor cam 20 de minute sub capac, la foc mare. Apoi, când văd că încep să se înmoaie puţin, iau capacul şi flacăra se poate micşora. Se mai lasă fără capac încă aproximativ 20-25 de minute. Eu de obicei, după acest timp, sting focul şi îi mai las în cuptor până aproape se răceşte cuptorul. Aici, oricum, depinde de cât de rumeniţi se doresc.

Poftă bună şi măsură! 🙂

 

Lasă un comentariu